31 Ekim 2015 Cumartesi

Torpilinin Hastasıyız


İnstagramda dolanırken bu komik resimle karşılaştım. Evet ne yazık ki millet olarak torpili çok seviyoruz. En ufak işlerimizde bile kestirmeden gidiyoruz. Bu işin hak hukuk boyutuna girmeyeceğim çünkü herkesin kendi iç hesaplaşmasına kalmış bir şey. 

Resmi görünce yüzümde bir tebessüm belirmedi değil. Tabi bir süre sonra gülümsemenin yerini bende derin bir düşünce aldı ki sormayın. Sevgili Eyüp amcanın yerine koydum bir an kendimi. Bu yönteme başvurduğuna göre malum sıra çok. Ekranda öncelik nedeni hamile yazınca tüm gözler kendisine çevrilmiştir büyük ihtimal. Neyse ki sıra kendisine gelmiş içeri girecek. Birde doktorla yardımcısının bakışları var tabi. :) 

30 Ekim 2015 Cuma

İnstagram Klişeleri

Sosyal medya dünyasının en gözde uygulamalarından biri şüphesiz ki instagram. 2010 yılında kurulan bu uygulamanın bugün 150 milyon kullanıcısı mevcut. Tabi bu kadar kullanıcı olunca orjinal paylaşımların yanında  uygulamaya has klişelerin olması kaçınılmaz. Bir çoğumuz bu klişelerden illallah etmiş durumdayız. Sanırsın yapmayanı dövüyorlar :) Hala bu klişelere rastlamayanlar varsa sizin için derledik.

*Bulutlu gökyüzü resmi..
instagram klişeleri

29 Ekim 2015 Perşembe

WARM AND COZY

Gidememek mi zor kalamamak mı? Gitme diyememek mi zor benimle gel demek mi? Siz hiç böyle bir ikilemde kaldınız mı? Gitmeniz gerekirken kalbiniz saplanıp kaldı mı hiç?. Kalbiniz öylesine saplanmışken olumsuz cevap almaktan korkup söyleyeceklerinizden vazgeçtiniz mi hiç? Ya da sebebini bilmeden onunla yola düşmek için sadece bir kelime beklediniz mi? Alt tarafı romantik komedi izleyecektim yahu bu sorular da ne. Baek Gun-Woo tüm bu soruların sebebi sensin.
warm and cozy


Bomba bir dizi daha. Hong Sisters döktürmüş yine. Yukarıda ki sorulara aldanıp melankolik bir dizi sanmayın. Oldukça eğlenceli romantik bir komedi aslında.

27 Ekim 2015 Salı

CNBLUE TÜRKİYE'DE


Evet nihayet CNBLUE da Türkiye'ye geliyor. Hatta şuan uçaktalar. Türk boiceler çıldırın. :) Günlerdir fan sayfaları bu haberle çalkalanıyor.

23 Ekim 2015 Cuma

Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz Yalanı

reklamlar


Reklamın iyisi kötüsü olmaz... Yıllardır bu saçma sözün arkasına sığınan binlerce saçma sapan reklama maruz kaldık. Bazıları kötü ama bütçe kısıtlıymış bu çıkmış der geçersin de bazı reklamlar var ki bu reklamın amacı ne demeden kendimi alamıyorum. Bilmiyorum sadece ben mi sinir oluyorum bu tarz absürt reklamlara ama isyan çıkarasım geliyor. Hele de ultra ünlü biri reklamda yer alsında  reklamın kurgusu ne olursa olsun mantığı beni benden alıyor. Tamam ünlü arkadaşın kendine has bir kitlesi olabilir ama bence reklam için geçerli değil. Dizi ya da film olsa neyse gider izleriz de bu mantıkla ürün satmaz. Yani ben hiç görmedim reklamında filanca ünlü oynadı diye kapış kapış giden bir ürün. Ya da ben bu ülkede yaşamıyorum. :)  Hatta olayı bir üst seviyeye taşıyorum sırf saçma sapan bir reklam yaptılar diye soğuduğum ürünler vardır benim. 

21 Ekim 2015 Çarşamba

Big Master's Sun

big master's sun


Bir Kore dizisi daha. Yazın izlediğim Big Master's Sun'dan bahsetmek istiyorum. Dizi 2013 yapımı ve 17 bölümden oluşuyor. Başrolü  So Ji Sub  (Joo Joong-Won) ve Gong Hyo-Jin (Tae Kong-Sil) paylaşıyor.  Bir başrol olmasa da Seo In Guk'u (Kang-Woo) atlamayacağım. Tabi keşke başrol olsaymış da diyeceğim :) Bir de Choi Jung-Woo'nin (Kim Gwi-Do) adını anmazsam kendime isyan çıkarırım. Yok böyle bir adam yahu. İnsan ancak bu kadar sempatik olabilir.

17 Ekim 2015 Cumartesi

Amigurumi Sanatı

Yeni bıcır bıcır bir hobilik daha. Tabi pekte yeni sayılmaz. Epeydir bilinen uygulanan bir etkinlik. Bakalım neymiş bu amigurumi. Japon kökenli aml(tığ veya şiş ile yapılmış) ve nulgurumi( içi doldurulmuş oyuncak) kelimelerinden türemiş örgü oyuncak sanatıdır.


amigurumi sanatı

Oyuncakları görüp ay ben bunu nasıl yaparım demeyin sakın. Malum çeyiz hazırlamaya odaklanmış bir neslimiz mevcut. Sizde bu neslin bir parçasıysanız amigurumi oyuncak yapmak oldukça kolay gelecektir.

Komik Manşetler

Ülke olarak doğal bir mizaç kaynağımız var.  Gün geçmiyor ki güzel ülkemde yeni bir komediye imza atılmasın. Spontane gelişen bu olaylardan çoğu zaman haberdar olmasak ta bazıları gazetelere manşet olacak kadar geniş yankı uyandırmış. Bazen bizim başımıza ya geliyor tabi ufak tefek şeyler itiraf edelim. Ama bu manşetler yok artık dedirten cinsten. Hatta bazılarına gülerken yeni bir manşete bile imza atabilirsiniz. [ En beğendiklerimi sona sakladım]


komik haber

**Sözünü tutan insanları severim de bu biraz büyük olmuş be abim. Neyse ki tutamayacağım sözler vermiyorum. 

15 Ekim 2015 Perşembe

İlk Göz Ağrım :)

Şu sıralar ciddi bir Kore fanıyım. Yaz tatilini deli gibi Kore yapımı film ve dizileri izleyerek geçirdim. O da yetmedi beğendiğim starların hayatlarını araştırmaya başladım. Günün büyük bir kısmını bilgisayar başında geçirdiğimi fark edince kendime Ebru buna artık bir son vermelisin dedim. Bilirsiniz alışkanlıklardan vazgeçmek o kadar kolay değildir. Bu sorunu çözmek için derinlere inmeye karar verdim. Acaba bu Kore sevgisi nereden geliyordu. Sorunun kaynağını biraz düşününce yıllar yıllar önce [Çokta geriye gitmeyin o kadar da yaşlı değilim :)] trt1'de zamanın tabiriyle abone olduğum bir dizi aklıma geldi. Her gün aynı saatte televizyonun başındaydım. Dizi kaç kez hangi kanallarda yayınlandı bilmiyorum (sadece trt'de 3 kez yayınlanmış) bir kaç tekrarını izlediğimden eminim. Artık ev ahalisi illallah etmişti. Evde o zamanlar internet yoktu. İnternete kavuşunca bir posta da internetten izledim tabiki. Bir çok sahnesini hafızama kazımışım resmen. Tabi beni ne etkiledi de izledim inanın bilmiyorum. Şuan düşününce baş rolün azimle yemek yapmasını seviyorum diyebilirim. Yemek kültürü de bana etkileyici gelmişti. Diziye gelecek olursak Dae Jang Guem bizdeki adıyla Saraydaki Mücevher.

Saraydaki Mücevher



Ben diziyi izleyeli baya olmuş. Hatırlamak için bir kaç sayfaya bakayım dedim.

13 Ekim 2015 Salı

Kendi Kukla Tiyatromuzu Yapıyoruz.

Yeğen canlarla vakit geçirmek her zaman eğlenceli olmuştur. Çocuklarla haşır neşir olanlar bilir hep aynı şeyleri yapmak çocukları sıkabiliyor. Ne yapsak bugün diye düşünürken çocuk tiyatrosu yapmaya karar verdik. Hem hazırlaması hem oynaması çok zevkli oldu. Altını çizerek söylüyorum çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmek isteyen herkese tavsiye ediyorum. Tabi tiyatroyu hazırlarken de çocuklarla birlikte çalışmayı unutmuyoruz. Bu projeyle hem çocuklarınızın el becerisi gelişir hem de yaratıcı zekalarını keşfedersiniz. 

Malzemelerimiz:
*Tiyatro için orta ya da küçük boy bir koli. [ Koliyi büyük ebatlarda seçerseniz kuklalarında aynı oranda büyümesi gerekir bilginize.)
*Pipet [Daha dayanıklı olmasını isterseniz tahta çubuklar da kullanabilirsiniz. 
*Yapıştırıcı
*Resim kağıdı
*Renkli boyalar
*Tel zımba [ Ben pratik olması açısından zımba kullandım. Zımba tehlikeli olabileceği için sadece yapıştırıcı da kullanılabilinir. 


Gelelim yapılışına. Koliyi ortadan ikiye bölüyoruz. Zemine gelecek kısmı seçiyoruz. Üste gelecek kısma biri arka plan resimlerini diğeri kuklaları sarkıtmak için dikdörtgen şeklinde kesikler açıyoruz. 

10 Ekim 2015 Cumartesi

Şikayet Kutusu (1) Tezgahtar Fobisi


Sevgili tezgahtar arkadaşlar öncelikle merhaba. Tabi modern çağın gereği yeni unvanları satış danışmanı. Hiç böyle bir işte çalışıp tecrübe etmedim ama ne kadar yorucu bir iş olduğunu kestirmek o kadar da zor değil. Zaten muhatabının insan olduğu hele de ucunda insan memnuniyeti olan  her iş zor değil midir? Bu sebeple tüm satış danışmanlığı vb. işlerde çalışan arkadaşlara önce sabır sonra kolaylık diliyorum.


Güzel dileklerimizden sonra gelelim asıl mevzuya. Mağazada dolaşırken her adımda seni takip eden danışman arkadaşlardan rahatsız olan tek ben değilimdir herhalde. Gardiyan vari bu arkadaşlar neden peşimizde acaba. Sanırım sürekli dibimizde dolaşarak bize kesintisiz yardımcı olmayı amaçlıyorlar. Bir rahat bırakın yardıma ihtiyaç duyduğumuzda biz zaten yardım isteyebiliyoruz değil mi ama. 

Böyle bir mağazada alışveriş yaptınız mı bilmiyorum ama şahsi kanaatim son derece itici bir durum. Tabi etrafında sürekli birilerinin onunla ilgilenmesinden hoşnut olan insanlar bu uygulamayı yerinde bulabilir.

8 Ekim 2015 Perşembe

Liseler arası Beyin Fırtınası

Lisede okuyanlar bilir ama benim gibi lise sıralarından uzaklaşalı epey olmuş olan arkadaşlar biraz hafızalarını yoklasalar her gün her ders zili çaldığında bize gireceğimiz kapıyı gösteren ufacık tefecik masum tabelaları hatırlarız herhalde. Bizim zamanımızda pek zavallı olan bu tabelalar çoğu zaman şiddete maruz kalır yeri boylardı. Şimdilerde ise gençlerin yeni eğlencesi. Muzip gençler tabelalarda zekalarını konuşturmak için adeta birbirleriyle yarışıyor. Bize de onları tebrik etmek düşüyor. ( Ne yapalım zamanında bizim aklımıza gelmemiş :)
11Ayın sultanı

5 Ekim 2015 Pazartesi

Aynı Yıldızın Altında

aynı yıldızın altında
Kuzenler toplantısı geç saatlerde film keyfine dönüşür bizim evde. İşte böyle bir toplantının meyvesi bu film. En sevdiğim kuzenimin tavsiyesi üzerine izlemeye başladık. İyi ki de izledik. 

Uzun zamandır bir filmden böyle etkilendiğimi hatırlamıyorum. İçinde bulunduğum ruhsal durumun ihtiyaç duyduğu şey bu filmmiş. Sizde küçük sıkıntılar yaşıyor ve bu sıkıntılar sebebiyle kendinizi boşlukta yahut çıkmazda görüyorsanız izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Filmi izlerken benim baktığım pencereden bakabilirseniz içinizde büyüttüğünüz sıkıntıların aslında o kadar da önemli olmadığının farkına varabilirsiniz. Hatta biraz felsefik olacak ama size hayata tutunmak için yeni bir sebep bile verebilir.

Kuradan Çıkanlar [İRONİ]


Aslında bir çoğumuzun sıklıkla kullandığı bir kelime. Bu sebepten absürt sözlükte yeri var mı yok mu pek bi kararsız kaldım doğrusu.  Ancak ironi nedir? sorusuna verilen en popüler cevap " Şimdi nasıl anlatsam ki !!"olur. İşte şimdi kendi içimizde anlamını bildiğimiz ama bir türlü sözcüklere dökemediğimiz  bu kelimeyi mercek altına alıyoruz. :)

İroni yunan kökenli bir kelimedir.  İronide söylenen ya da yapılan eylem, ciddi görüntüsü altında, karşıt söylemi ya da eylemi, çelişki noktasına çekmeyi