17 Ekim 2015 Cumartesi

Amigurumi Sanatı

Yeni bıcır bıcır bir hobilik daha. Tabi pekte yeni sayılmaz. Epeydir bilinen uygulanan bir etkinlik. Bakalım neymiş bu amigurumi. Japon kökenli aml(tığ veya şiş ile yapılmış) ve nulgurumi( içi doldurulmuş oyuncak) kelimelerinden türemiş örgü oyuncak sanatıdır.


amigurumi sanatı

Oyuncakları görüp ay ben bunu nasıl yaparım demeyin sakın. Malum çeyiz hazırlamaya odaklanmış bir neslimiz mevcut. Sizde bu neslin bir parçasıysanız amigurumi oyuncak yapmak oldukça kolay gelecektir.
O nesle yetişemediyseniz de mutlaka sık iğne tekniği bilen birine size öğretmesi için diretin. Çünkü amigurumi sık iğne tekniğine dayanıyor. Amigurumi ilk popüler olduğu zamanlarda pek bilen olmadığı için yabancı kaynaklarda ki şemalar oldukça karışıktı. Tabi çalışkan Türk kadınları bununda üstesinden gelmişler. Şimdilerde Amigurumi tarifi veren binlerce site var. Aklınıza gelebilecek envai çeşit figürün yapılışını bulabilirsiniz.  Özellikle Youtube' ta uygulamalı anlatımlar oldukça yararlı olacaktır.
Bir gün bende hırka yapılışı bakıyordum Youtube' dan. Sevimli bir maymuncukla karşılaştım ve örmeye başladım. Maymuncuğum bitmeden yeğen ele geçirdi. maymun için TIK TIK.. İkinci olarak yeğenlerin favorisi Marsupilami örmeye başladım. Marsupilami tarifi veren bir kaç sayfa var evet ama ben nedense verilen rakamlardan bir şey anlamadım. Bu sebeple doğaçlama bir Marsupilami başladım. El ve ayakları için Youtube'daki paylaşımlardan yardım aldım. TIK TIK... 


amigurumi marsupilami

Ördükçe gereksiz büyük olduğunu farkettim. Tabi doğaçlama olduğu için kaç kere söktüm onuda bilmiyorum. Sonuç içime sinen yeğenimin beğendiği bir Marsupilami oldu. 


amigurumi marsupilami

Şimdi sipariş listemde bir Marsupilami, 1 tavşan, 1 Şimşek Mcqueen var. Tabi bunları ne zaman örebilirim bilmiyorum. Kısmetse bir gün olur :)

Tavsiye edilesi bir hobi olabilir. Benim gibi hemen sıkılıp bırakmazsanız çok güzel oyuncaklarınız olabilir :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder