15 Ekim 2015 Perşembe

İlk Göz Ağrım :)

Şu sıralar ciddi bir Kore fanıyım. Yaz tatilini deli gibi Kore yapımı film ve dizileri izleyerek geçirdim. O da yetmedi beğendiğim starların hayatlarını araştırmaya başladım. Günün büyük bir kısmını bilgisayar başında geçirdiğimi fark edince kendime Ebru buna artık bir son vermelisin dedim. Bilirsiniz alışkanlıklardan vazgeçmek o kadar kolay değildir. Bu sorunu çözmek için derinlere inmeye karar verdim. Acaba bu Kore sevgisi nereden geliyordu. Sorunun kaynağını biraz düşününce yıllar yıllar önce [Çokta geriye gitmeyin o kadar da yaşlı değilim :)] trt1'de zamanın tabiriyle abone olduğum bir dizi aklıma geldi. Her gün aynı saatte televizyonun başındaydım. Dizi kaç kez hangi kanallarda yayınlandı bilmiyorum (sadece trt'de 3 kez yayınlanmış) bir kaç tekrarını izlediğimden eminim. Artık ev ahalisi illallah etmişti. Evde o zamanlar internet yoktu. İnternete kavuşunca bir posta da internetten izledim tabiki. Bir çok sahnesini hafızama kazımışım resmen. Tabi beni ne etkiledi de izledim inanın bilmiyorum. Şuan düşününce baş rolün azimle yemek yapmasını seviyorum diyebilirim. Yemek kültürü de bana etkileyici gelmişti. Diziye gelecek olursak Dae Jang Guem bizdeki adıyla Saraydaki Mücevher.

Saraydaki Mücevher



Ben diziyi izleyeli baya olmuş. Hatırlamak için bir kaç sayfaya bakayım dedim.
Wikipedia der ki bu dizi zaten olay :) Ünü Uzak Doğu, Orta Doğu, Avrupa ve Amerika'ya yayılmış. Diyecek yok ben de bu namdan payımı almışım. Başrol Jang Geum'u canlandıran Lee Young-ae diziyle şöhretinin zirvesine ulaşmış. 


Lee Young-ae


Tüm oyuncuları tek tek yazamıcam. En sevdiğim Min Jeong-ho'yu canlandıran ise Ji Jin-hee. 


Ji Jin-hee

Bir de Layd Han'ın hakkını vermek lazım. Yang mi-kyung'ın canlandırdığı Layd Han otoriter aynı zamanda anaç tavırlarıyla beni etkileyen karakterlerden olmuştur. 
Yang mi-kyung

Son olarak dizinin küçük oyuncuları da çok sevimliydiler.



Dizi bizim için kısa ama Kore için uzun bir yapım. Tabi uzun dediysek bir Kurtlar Vadisi değil :)) 54 bölümden oluşuyor. Dizinin konusu tarihi ama tarihin arasında boğulup gitmiyor. Bu da dizinin ayrı bir artısı. Bir azmin öyküsü diyebilirim. Diziyi bu güne kadar hiç duymadım duydum ama izlemedim diyenler varsa en azından bir konusuna bakın derim. TIK TIK.... 

He unutmadan bu dizinin bir de animesi mevcut. JangGeum's Dream.. İkisi birebir aynı değil. Bir de anime mi diziden etkilenmiş dizimi animeden etkilenmiş orasını net bilmiyorum. Önemli olanda tavukmu yumurtadan yumurtamı tavuktan çıkmış mevzusu değil. Animeside çok keyifli. Tabiki onuda izledim :). 


JangGeum's Dream


Bu diziyi hatırlayıp ta yeni bir diziye başlamamak olmaz. Bu dizi neden konusunu tarihten alan bir dizi olmasın ki ! Buradan bizi bu diziyle tanıştıran TRT1'e teşekkürlerimi sunuyorum. İyi ki yayınlamış. :)


saraydaki mucevher

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder