10 Ekim 2015 Cumartesi

Şikayet Kutusu (1) Tezgahtar Fobisi


Sevgili tezgahtar arkadaşlar öncelikle merhaba. Tabi modern çağın gereği yeni unvanları satış danışmanı. Hiç böyle bir işte çalışıp tecrübe etmedim ama ne kadar yorucu bir iş olduğunu kestirmek o kadar da zor değil. Zaten muhatabının insan olduğu hele de ucunda insan memnuniyeti olan  her iş zor değil midir? Bu sebeple tüm satış danışmanlığı vb. işlerde çalışan arkadaşlara önce sabır sonra kolaylık diliyorum.


Güzel dileklerimizden sonra gelelim asıl mevzuya. Mağazada dolaşırken her adımda seni takip eden danışman arkadaşlardan rahatsız olan tek ben değilimdir herhalde. Gardiyan vari bu arkadaşlar neden peşimizde acaba. Sanırım sürekli dibimizde dolaşarak bize kesintisiz yardımcı olmayı amaçlıyorlar. Bir rahat bırakın yardıma ihtiyaç duyduğumuzda biz zaten yardım isteyebiliyoruz değil mi ama. 

Böyle bir mağazada alışveriş yaptınız mı bilmiyorum ama şahsi kanaatim son derece itici bir durum. Tabi etrafında sürekli birilerinin onunla ilgilenmesinden hoşnut olan insanlar bu uygulamayı yerinde bulabilir.
Ben bu tip bir mağazaya denk geldiğimde olası en kısa sürede olay mahallini terk ediyorum. Bilmiyorum benim gibi düşünen arkadaşlar var mı ama  satış danışmanı arkadaşların bu tutumu alıcının psikolojik ayarlarıyla oynuyor. Şöyle ki insanı nedensiz bir tedirginliğe sürüklüyor. Hayır bir de yok yere kendimizi hırsız gibi hissediyoruz. Tabi satış danışmanı arkadaşların amaçlarının bizi gözetim altında tutmak olduğunu düşünmüyorum. Hatta bu politikadan bizim kadar danışman arkadaşlarda şikayetçi. 

Sürekli peşimizde dolaşmalarından yakındığımız satış danışmanı arkadaşlar masum. Evet masum diyorum çünkü bu uygulamayı onlara direten sevgili işverenleri. Daha fazla ürün satmak karı arttırmak gibi amaçlar uğruna böyle bir uygulama başlatılmış. Bu dahice fikir kimden çıktı acaba merak içerisindeyim. 

Buradan bünyesinde satış danışmanı barındıran ve satış danışmanlarına bu politikayı zorunlu kılan tüm iş verenlere sesleniyorum. Size bu dahiyane fikri kim verdi bilmiyorum ama müşterilerinizi kaçırmaktan başka bir işe yaramıyor. Ve eklemeden edemeyeceğim yardıma ihtiyacımız olursa pekala bir satış danışmanından kendimiz yardım isteyebiliriz. İlla peşimizde dolaşmasına gerek yok. 

Hayırlı işler bol kazançlar...



                                                                                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder