15 Kasım 2015 Pazar

Temizlikte Devrim

Temizlik yapmayı sevmeyen biriyimdir. Hatta dürüst olmak gerekirse temizlik yapmaktan nefret ederim. Temizlik yapmayı seven arkadaşlarımı da anlayabilmiş değilim. Hobi olarak temizlik yapan arkadaşlarım vardır benim. "Eve dip bucak girdim oh rahatladım." derken gıpta ile bakarım onlara. Benim ağzımdan hiç bir zaman dökülemeyecek kelimeler sanırım. Böyle konuşunca çok pasaklı biri gibi gelebilirim size. Ama aynı zamanda alerjik bir bünyem olduğu için pis yerde de yaşayamam. Karakterime ters bir vücudum var ne yazık ki :( Bu sebepten ötürü temizlik kaçınılmaz. Ama o etrafta uçuşan tozlar yokmu yazarken bile kaşıntı tuttu :)

Temizlik yapmayı sevmeyince Türk kızının malum vazifesi temizlik gününde kaçacak delik arıyorum. Tabi bu çalışmalar nafile. Ben süpüreyim sen arkamdan siliver cümlesindeki siliverecek kişi ben oluveririm birden. El mahkum toz almaktan iyidir diye alıyorum temizlik kovasını elime. Ay o kovalar Çin işkencesinin ev versiyonu.
Neyseki temizlik sektöründe devrim niteliğindeki yeni kovalar imdadıma yetişti. Bizim eve ne ara girdi bilmiyorum ama iyi ki de girmiş. İddia ediyorum ev hanımları için bulaşıkları kendi yerleştiren bulaşık makinesinden önceki son icat.Yok böyle bir rahatlık, kolaylık. Resmen çile çekiyormuşuz yer silerken de haberimiz yokmuş. 


Gelelim ürüne. Farklı farklı markalarda aynı ürün mevcut. Pahalısı da ucuzuda aynı sistemle çalışıyor. Kova içine yerleştirilen mekanizma sayesinde paspas dönüyor ve içine emdiği tüm suyu kovaya geri bırakıyor. Bu da sizin paspası sıkmaya uğraşırken harcadığınız çabayı sıfıra indiriyor. Hatta sizin kendi çabanızla ulaşamayacağınız denli kuru bir paspas ile yer siliyorsunuz. Bunu özellikle belirtiyorum çünkü bilenler bilir paspastaki su oranı fazla olunca parkelerde dalga dalga lekeler oluyor. Sinir bozucu. Ama ondan daha sinir bozucu bir şey daha var ki oda yerdeki saçların paspasta birikmesi. Ne kadar süpürürseniz süpürün illa bir yerlerden o paspasa saç toplanıyor. İşte bu devrim niteliğindeki yeni kovalar ne hikmetse paspasın uçlarına dolanan saçları kovada bırakmasını sağlıyor. Sadece bu saç mevzusundan tüm övgülerimi hak ediyor bu kovalar.



Farklı markalarda benzer ürünler var demiştim. Markalar kendilerine göre fonksiyonlar ekleyip ürünü geliştirmişler. Normalde paspası kovadaki yerine yerleştirdiğinizde sapındaki mekanizma sayesinde biraz bastırmayla dönmeye başlıyor ve salınımla içindeki suyu atıyor. Bazı markalar bunun yerine kovaya pedal ekleyerek aynı işlemi tersten yapmışlar. Ayağınızla kovadaki pedala basıyorsunuz kovanın içindeki bölme dönüyor ve paspasın içindeki suyu atmasını sağlıyor. 


Bana kalırsa pedallı olan pek pratik değil. Çünkü pedala bastıktan sonra yeniden basabilmek için pedalın kalkması için beklemek gerekiyor. Paspasın sapındaki mekanizma daha pratik. Sınırsız dönüş sağlayabiliyor. Ve bir süre sonra hızlandığı için paspastaki suyu daha çok ve daha çabuk atıyor. Ayrıcada çok eğlenceli :)

Kovalarda iki bölüm var görüldüğü gibi. Yapılan son değişiklikle paspası suyla buluşturduğumuz kısımda da aynı dönme işleminin gerçekleşmesi sağlanmış.  E daha ne olsun hanımlar.  Her eve lazım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder