18 Aralık 2015 Cuma

Çok Mu Çok Tüketiyoruz..

Evet çok tüketen çabuk tüketen bir toplumuz. Sadece toplumsal olarak da değil insanlığın genel problemlerinden biride bu tüketim çılgınlığı sanırım. Sürekli yeni bir şeyler bulup hep bir elden ona saldırıp aynı hızda sıkılıyoruz. Akabinde duraksamadan yeni bir şey keşfediyoruz. Kısır bir döngü maalesef ki..

Hayatımızın her alanında bizleri bir veba gibi sarmış durumda. Ve bu yüzden modern çağın hastalığı olarak görüyorum tüketim çılgınlığını. Şimdi benim öyle bir rahatsızlığım yok sürekli bir şeyler almıyorum diyebilirsiniz. Ama maalesef olay bu kadar basit değil. Tüketim kısmına sadece para verip aldıklarımız dahil değil. Fikirleri tüketiyoruz, çevremizi tüketiyoruz, ilişkilerimizi tüketiyoruz. Ve bu liste uzar gider.

Tüketim çılgınlığından bir çok sektör gibi olayla yakından ilgili reklam sektörü de payını almış durumda. Olumlu yönden bakacak olursak ne kadar tüketim o kadar üretim ve haliyle her yeni ürüne yeni reklam. Olumsuz yönden bakacak olursak bu kadar yeni reklama yeni fikir. Dedik ya tüketim hızının mağdurlarından biride fikirler. Tüketim hızımıza fikirlerimiz yetişemiyorlar maalesef. İşte bu durumda reklam sektörünün imdadına çekilen kopyalar yetişiyor. Kamu spotu tadında bu konu nereye bağlanacak diye merak edenler durumu anlamıştır sanırım. Yine yeniden reklamlar. [Benim bu reklam sektörüyle problemim ne gerçekten bilmiyorum :)]

Şu sıralar çokça seyrettiğimiz bir bardak reklamı var. İllaki bir kanalda denk gelmişsinizdir. Sözüm ona birkaç bayan sırf yeni çıkan bardak takımından alabilmek için evdeki bardakları çeşitli yollarla imha ediyorlar.


Oturup bir düşününce kim yeni bardak alabilmek için evdeki bardakları kırar ki. Evde bir sürü bardak olsa bile gidip bir yenisini alabilir biz bayanlar. Ki her şeyi ne olur ne olmaz mantığıyla yedekleriz. İşte her reklama ne gerek var ki mantığıyla bakan ben bu reklamı beğenemedim. 

Reklamdaki fikri beğenmedim taki ki Samsung'un SUHD TV reklamını görene kadar. Aynı fikir üzerine yoğunlaşmış bir reklam filmi. Lav'da ne kadar beğenmediysem Samsung'da bir o kadar hoşuma gitti bu fikir. Kim kimden kopya çekti bilmiyorum ama fikrin hakkını veren Samsung olmuş. Üzgünüm Lav sen sınıfta kaldın. Reklam filmini birde siz izleyin bakalım bana hak verecek misiniz?






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder