20 Aralık 2015 Pazar

Ne Yapsak Ki Acaba

Hafta sonunu tipik hafta sonu olmaktan bu seferlik kurtaran sevgili yeğenlerim oldu. Bilmiyorum burada kaç defa yazdım çocuklarla vakit geçirmeyi seviyorum. Hoş bunu sevmeyen yoktur herhalde. Sevmeyen varsa da bir denesin derim.

Çocuklar için yetişkinlerle oyunlar oynamak her zaman çekici olmuştur. Neden? Çünkü önemsendiklerini ve dikkate alındıklarını düşünürler ki öyledir de. Bir pedagog değilim ama en azından küçükken ben böyle hissederdim.  Kısacası kendimden biliyorum.


Biz yaşlanmıyoruz ama nedense çocuklar inanılmaz çabuk büyüyorlar. Daha dün sadece gülsün diye şebeklikler yaptığım çocuklar bugün neredeyse benim kadar oldular. Zamanın hızına yetişemiyoruz. Bu sebeple çocuklarla vakit geçirirken öncelikli hedefim onlarda güzel anılar bırakmak. Bir gün anılarımızdan konuşurken "aaa bunu beraber yapmamıştık" demek istemiyorum. Eğlenceli güzel anların yanında onlara değer katacak anlarda yaşamak diğer bir önceliğim. Bir kaç kez daha üstünü çizmişimdir kaliteli zaman geçirmenin. Bu kaliteli zamanlarda çocuklara eğlenirken bir şeyler öğretmeye çalışıyorum. Biliyorum ki yapılan bu etkinlikler çocukların kişisel gelişimleri üzerinde olumlu etkilere sahip. Çocuklarıyla böyle kaliteli zaman geçirmek isteyipte etkinlik bulma sıkıntısı çekenler için yeğenlerle bu gün yaptığımız çalışmadan bahsedeceğim. 

KENDİ MASALINI ANLAT

Gerekli Malzemeler

* Ana malzememiz bir veya birkaç çocuk (Büyümüş görünen çocukta olabilir)
*Kağıt
*Kalem
*İsteğe bağlı 5 kelime

Malzemelerden de anlaşıldığı gibi masrafsız ama çocukların hayal gücünü ve ifade gücünü geliştirebilecek fevkalade bir etkinlik. 

Öncelikli olarak masalda kullanılacak 5 kelime belirlenir. Kelime belirlerken bu konuda küçük katılımcılardan yardım alabilirsiniz. Kelime seçmekte inanılmaz başarılılar. Hem daha etkinliğin başında onlardan böyle bir yardım almanız etkinliğe olan ilgilerini arttırmada size yardımcı olabilir. Kelimeler belirlendikten sonra katılımcılardan içinde seçilen 5 kelimenin yer aldığı bir masal yazmalarını isteyeceksiniz. Katılımcılar arasında yazı yazmayı bilmeyenler varsa yazı yazmak yerine resim yapıp daha sonra resimdeki masalı anlatmalarını isteyebilirsiniz. Yapılacaklar bu kadar basit. 

Bizim yeğenlerle seçtiğimiz kelimeler;
* Sihirli kolye *Kalem *Bisiklet *Kanat *Oyun *Atatürk

Yazılan hikayeleri yükleyeceğim ama okuyabilir misiniz bilemiyorum. Yazıların maşallahı olsada hikayeler oldukça yaratıcı. Özellikle küçük yeğenimin yazdığı masalda Atatürk'ü önce ıssız adaya düşürüp sonrada uçan gemiye binerek adadan kurtarması kısmını ilgiyle dinledim. Büyük yeğenimin yazdığı masal ise başlıkta açıkça belirtmesine rağmen noluyor be dediğim bir masal oldu. Sanırım dinlerken bir kısmı kaçırmışım ama çaktırmadım :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder