7 Şubat 2016 Pazar

Sunny


İlk söyleyeceğim şey eğer hala bu filmi izlememiş olan varsa mutlaka izlesin.. Şiddetle tavsiye ediyorum zira gülmekten karnıma ağrılar girdi. Filmi izlediğimde üzerimdeki etkiyi neyle kıyaslarım dersem 3 İdiots ile aynı oranı verebilirim. ( O filmi 5 kez izledim gerisini siz düşünün). Hitlerim arasına adını altın harflerle yazdırdı doğrusu. Filmi izledikten sonra oturdum bir güzel kızdım kendime bu filmi bu güne kadar neden izlemedim diye. İzlediğinizde bana hak vereceksiniz eminim. 


Peki benim övgülerin doruğuna çıkardığım bu filmi sevme sebeplerim neler?  İlk sebebim sempatik eğlenceli komik bir film olması. Üçü bir arada bir ilk sebep oldu :) Oyunculuklar desem muhteşemdi. Film geçmiş ve şimdiki zaman arası geçişler üzerine kurgulanmış. Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki  benim bu güne kadar izlediğim filmler arasındaki en iyi zaman geçişleriydi.  Güldürürken mesajlar veren bir film. 80'li yılların siyasi çatışmalarını bilmeyen yoktur herhalde. O çatışma ortamı dahi espritüel bir yaklaşımla aktarılmış ve tek kelimeyle bayıldım. Okullarda forma giyilmesi mevzusunun gerekliliğine de göndermeler yapılmış oradan da bir takdiri hak etti benden.  Kızların hayalleriyle şimdi yaşadıkları hayatlar filmin en trajik unsuruydu. Bana 1977 yapımı Türk filmi "Liseli Kızlar"ı hatırlattı. Kızlar arasındaki dayanışma üzerinden verdiği mesajlara hiç değinmeyeceğim. Uzun lafın kısası her bir karesi için ayrı ayrı övgüler dizebileceğim bir film.

Konusuna gelecek olursak altı kişilik bir kız grubu ve grubun her bir üyesi nevi şahsına münhasır enteresan tipler. Bir gün kırsal kesimden Na Mi isimli bir kız okula geliyor. Sınıfın kötü kızı aksanlı konuşan bu yeni kızımıza göz dağı vermeye çalışırken Chun-hwa imdadına yetişiyor. Bu olaydan sonra Na Mi Chun-hwa ve grubuyla takılmaya başlıyor. 


Bu kızlar birlikte yiyip içiyor, birlikte geziyor ve birlikte kavga ediyorlar. ( Grup kavgaları kaçınılmaz tabi) 
Na Mi'nin gelmesiyle beraber 7 kişilik bu grup SUNNY adını alıyor. Başta grubun güzel ama soğuk kızı Su-Ji Na Mi ile anlaşamasada sonradan ayrılmaz bir bütün oluyorlar. Taki trajik bir olay yaşayana kadar. Bu olaydan sonra bir daha görüşme fırsatı bulamıyorlar. 
Filmimiz evli ve bir kız annesi  Na Mi'nin monoton hayatıyla başlıyor.  Hastaneye annesini ziyarete gittiğinde kanserden ölmek üzere olan Chun-hwa'yı görence eski arkadaşlıkları aklına geliyor. Chun-Hwa'nın yıllar önce kendilerine verdiği sözü gerçekleştirebilmek için tüm kızları toplamaya karar veriyor. Film Na Mi'nin kızları bulma çabasını ve kızları bulduktan sonra birlikte yaptıklarını anlatırken arada bizi geçmişe götürerek muhteşem dostluklarını tattırıyor. Tabi Na Mi'nin ilk aşkını da unutmamak gerek. Size fikir vermesi açısından bir kaç replik paylaşacağım. Umarım keyifle izlersiniz.

*Bu sahnede gülmekten yerlere yatabilirsiniz. Tam giflik bir sahneydi.


*





















*Bu gifide sevgili kuzenim bu sahneyi çok beğendiği için hazırladım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder