23 Ekim 2015 Cuma

Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz Yalanı

reklamlar


Reklamın iyisi kötüsü olmaz... Yıllardır bu saçma sözün arkasına sığınan binlerce saçma sapan reklama maruz kaldık. Bazıları kötü ama bütçe kısıtlıymış bu çıkmış der geçersin de bazı reklamlar var ki bu reklamın amacı ne demeden kendimi alamıyorum. Bilmiyorum sadece ben mi sinir oluyorum bu tarz absürt reklamlara ama isyan çıkarasım geliyor. Hele de ultra ünlü biri reklamda yer alsında  reklamın kurgusu ne olursa olsun mantığı beni benden alıyor. Tamam ünlü arkadaşın kendine has bir kitlesi olabilir ama bence reklam için geçerli değil. Dizi ya da film olsa neyse gider izleriz de bu mantıkla ürün satmaz. Yani ben hiç görmedim reklamında filanca ünlü oynadı diye kapış kapış giden bir ürün. Ya da ben bu ülkede yaşamıyorum. :)  Hatta olayı bir üst seviyeye taşıyorum sırf saçma sapan bir reklam yaptılar diye soğuduğum ürünler vardır benim. 


Reklam dediğin en kötü ihtimalle amaca yönelik olur. Ürünü tanıtır pazara hitap eder al beni der. Tabi bu işin kısa yolu ama her türlü kötü kurgulanmış (kurgulanmamış demiyorum kötüde olsa bir emek var) reklamdan yeğdir. Ama asıl reklam dediğin olay bambaşka. Reklamı izleyip yapanın zekasına hayran olmamak imkansız. İzledikçe izleyesi geliyor insanın. 

Tabi bu reklam mevzusuna nereden geldik biz. Çok dertliyim çok. Şu sıralar yıldızı parladı Barış Arduç'un izleyenler bilir şöhretinin zirvesinde. Her cuma erkan başındayız severek izliyoruz. Ki adam izlenmeyecek gibi de değil hani :) Neyse konudan sapmayalım. Reklam sektörü sağ olsun fırsatı kaçırmamışlar hemen bir reklama dahil etmişler Barış Arduç'u. TIK TIK... Etmişler etmesine de Allah aşkına o reklamın mesajı ne, konusu ne hatta amacı ne. Tamam dizideki rolünü değerlendirdiniz de Barış neden kadınlardan af diliyor. Hadi yemiş naneleri af diliyor diyelim (ki dizideki Ömer hiç o karakterde biri değil) bu konuyla ayakkabıların alakası ne. Hele de o kelepçe ne alaka.. Siz ayakkabı tanıtıyorsunuz hedef kitleniz bayanlar. Orada bizim ayakkabılara bakmamız gerekmez miydi?! Biz o reklamda sadece Barış Arduç'u görüyoruz. Adamın maşallahı varda siz kullanamamışsınız ki. Tabi benim gibi sorunlu bir insanın o reklamı izlemesi için Barış Arduç'ta yetemedi sınıfta kaldınız.Reklam her çıktığında kulaklarını çınlatıyorum birilerinin söyleyeyim. 

Buradan sevgili markalara, şirketlere, ürün sahiplerine vs sesleniyorum. Reklamın iyisi kötüsü olmaz lafı külliyen yalan. Sizin paranıza, hazırlayanların emeğine  en vahimi de izlemek zorunda kalan biz masumların göz zevkine yazık. Tüm reklam sektörünü yaratıcı olmaya davet ediyorum. Sevgiler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder