7 Ocak 2016 Perşembe

More Than Blue

More Than Blue Replikleri

2009 yapımı dramatik bir film. Başrolde Sang-Woo Kwone ve Bo-young Lee yer alıyor. Dramatik bir şeyler izleyelim derken karşımıza çıkan müthiş yorumlar yapılmış bir filmdi. Yılbaşı tatili dolayısıyla filmi kalabalık bir ortamda izledim. Daha ilk yarısı bitmeden benim dışımda herkes filmden koptu ve telefonla uğraşmaya başladı. Film çok kötü dahi olsa verilen emeğin hatırına sonuna kadar izlerim. Ki bu film ilk yarısında da ilginç tanışma sahnesiyle benim ilgimi çekmeyi başarabilmişti. Sizinde ilk yarısından ilginizi çekermi bilmem ama ikinci yarısında film vadettiğini sunuyor. Duygusal bir yapınız varsa hüngür hüngür ağlayabilirsiniz. 


Ancak şunu en başından söyleyeyim benim gibi çok film izleyen biriyseniz sahneler sizin için yetersiz kalabilir. Filmin replikleri ne kadar güçlüyse sahnelerin çekimleri bir o kadar zayıf kalmış. Bu repliklerle çok daha etkileyici sahneler çekilebilirdi. Özellikle ilk yarısında izleyici kaybetmesi filmin kurgusuna kurban gitmesinden kaynaklanıyor. Yoksa sağlam bir konuya ve etkileyici repliklere sahip. Tabi bu benim şahsi kanaatim. 


*Bu kısımdan sonrası spoiler içerir bilginize....


Filmin konusuna gelecek olursak esas oğlan K babasından gelen hastalıklı genleri sebebiyle ölüme mahkum. Bu sebeple annesi tarafından bir bakım evine bırakılır.

More Than Blue Replikleri 

Esas kızımız trajik bir kazada tüm ailesini kaybeder. Liseye geldiklerinde tanışan Cream ve K birlikte yaşamaya başlarlar. Sadece kendilerine ait bir dünya kurarlar. K daha ilk karşılaşmalarında Cream'a aşık olur ve birlikte yaşadıkça Cream'a olan aşkı güçlenir.

  More Than Blue Replikleri

Ancak öleceği için Cream'a hiçbir şey söyleyemez. Cream'ın yalnız kalmaktan korktuğunu bildiğinden ölümünden sonra yalnız kalmaması için Cream'ı evlendirme çabasına girer. Cream nihayet bir dişçiye aşık olur. Ancak bu dişçi başkasıyla nişanlıdır. Cream için tüm yolları açmak K'nin vazifesi olmuştur. Dişçinin nişanlısına gerçekleri anlatır ve onunla bir anlaşma yaparlar. Filmin ilk yarısında K'nin fedakarlıklarını ve Cream'ın vurdumduymazlığını izliyoruz hep beraber. 
Filmin bir çok sahnesinde K için içiniz parçalanırken aynı anda Cream'ıda parça pinçik etmek isteyebilirsiniz. Ben gelinlik bakma sahnesine kadar sükunetimi koruyabildim ama o sahne beni bile çileden çıkardı. Bu kadarda olmaz dedim. 

More Than Blue Replikleri

K öyle sokakta ağlayarak giderken büyük ihtimal sizde göz yaşlarına boğulacaksınız. Düğün sahnesinde de bir parça kendinizi kaybedebilirsiniz. 

Belki konuyla alakasız gelecek ama filmin verdiği en büyük ders aslında hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı. Tamda bu sebepten filmin ilk yarısında hissettiğiniz tüm duygular ters düz oluyor. Saatin geri sarmasıyla beraber kızıp sövdüğünüz Cream'in yerinde olmadığınız için şükretmeye başlıyorsunuz. Filmden anlatacaklarım bu kadar. Birazda replikler konuşsun. 

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri

More Than Blue Replikleri



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder